csütörtök, augusztus 04, 2016

A véleményem 1. rész



Mondjuk úgy, hogy készülő félben van a következő fejezet, ami igaz is(kerek 3 mondattal, de halad). Szóval addig "gyorsan" összedobtam az első vélemény kifejtős nem-rész-részt :D


Szóval akkor itt az én személyes véleményem az Így neveled a sárkányod 1. részéről.

Szóval először is kezdem az előzetesekkel. Amik lejjebb vannak.



Ez ugye 2010-ben volt.
Hát, hogy is mondjam ez a két előzetes először nem nagyon hozta meg a kedvemet, hogy megnézem a filmet. Minden annyira más milyen, mint a filmben.
Valami olyasmi volt az első gondolatom, hogy "Sárkányok és vikingek egy filmeben? Hagyjuk." 
Utána persze lement a mozikban úgy, hogy nem néztem meg.
Igazából nekem az előzetes összevágásával volt bajom vagyis még most is van.
Egy kicsikét olyan össze-vissza, főleg a szinkron.
Hisz ott is beszélnek, ahol a filmben nem és ez egy kicsit zavaró legalább is szerintem.

Magát a filmet, talán két évre rá néztem meg, de úgy, hogy előtte a sorozatot kezdtem el nézni.
Mondtam is magamban előbb a filmet kellene megnézni, hogy tudjam mi is történt, hogy ott sárkányok vannak.
És megnéztem.
Fogatlan egyből a szívembe morogta magát.


De inkább mondom a saját véleményem a filmről.
Nos az eleje. Oké Dreamworks film, amiből én nem igazán szerettem filmeket, az egyetlen a Szilaj, a vad völgy paripája volt. De persze miután megnéztem egyre több Dreamworks-os filmet néztem meg. 
Tehát a történet elején lejátszódó folyamat ugye egy békésnek tűnő szigetet mutat be, az első két-három percben. Ezzel nincs semmi baj, én is élnék ott. Aztán jön a baj, a kártevők, vagyis a sárkányok. Én már a szúnyogoktól ki vagyok, de a Hibbantiak nem hagyják magukat. Életvitel. Kinek mi. És végül megjelenik Hablaty, a főhősünk. Kicsi, egy izom réteg sincsen rajta és mindenki csodálkozik, hogy él ilyen körülmények között. Na én is ilyen voltam. De mondjuk meg is értem, hogy bizonyítani akar, de nem magának. Hisz csak az apjának akar megfelelni, olyan fiú akar lenni, akire az apja vágyik. Ez érthető, melyik gyerek nem akar a szülei kedvére tenni? Senki se akarja azt látni, hogy a szülei miatta szégyenkeznek. Hablatynak ez felért egy kínzással, hisz nem mellesleg neki kell majd a törzset egy nap az apjától átvennie. És ekkor még nem nagyon meg felelő erre. A sárkányok nekem nagyon újak voltak. A Harry Potter volt az első amiben sárkányt láttam igazából. De ez mellékes. De mit mondjak ezek a sárkányok nekem szimpiben voltak, de kinek nem. Végül eltalálja Fogatlant a találmányával. Egy teljes pillanatig hisz abban, hogy minden megváltozhat az életében, de ne. Aztán jött az a pillanat, amikor Hablaty mindenki előtt leégette magát. Biztos jobban örült volna annak, hogy a sárkány végezzen vele, mint az apja szidalmának. Szegény fiú és ez csak egy átlagos reggel volt az életében. Senki se hisz neki, hogy valami tényleg sikerült neki ebben az életben. Én se hitem volna, de láttam. Szóval apa haza küldi, mert csalódott benne, tipikus szobafogság feeling. De a mi főhősünk nem szeret a fenekén megmaradni, így elindul meg keresni az éjfúriát, amit meg is talál, megkötözve. 
Mondom magamban szegény sárkány. Hát most nem az? Hisz csak azt teszi, amit az életben maradásához szükséges. Hablaty először megakarja ölni, de a szemébe néz és valami át fut rajta.
Én szerintem abban a pillanatban jön rá, hogy ő nem olyan, mint az apja, mint a faluja lakói, neki nem a sárkányölés a feladata. Neki valami teljesen más. Hisz ha képes volt úgy belenézni a sárkány szemébe, hogy nem egy gyilkost látott, hanem saját magát, aki retteg a következő lépéstől, közéjük tartozik? Nem. Hisz, mindenhol van egy kivétel, aki nem olyan, mint a többiek. És ez pont Hablaty. Hisz rá nézel és már rögtön tudod ő nem olyan viking, mint az apja. Valami nagy tett vár rá. Végül elengedi Fogatlant, aki ugyan azt látja Hablatyon, mint az előbb a fiú rajta. Nem bántja, csak a szívbaj hozza rá. Nálam akkor futott át az, hogy én nem csak elájultam volna, de ott helyben haltam volna meg, ha egy olyan sárkány üvölt a képembe, amiről szinte semmit se tudok és labilis a személyisége. Kösz inkább a halál, mint egy következő találkozás.
Végül mikor haza megy apa bejelenti, hogy mehet az arénába sárkányt ölni, persze erre ő már nem akar, még egy olyan halálközeli élmény, kösz, de inkább passzolom. Bár bele megy, inkább teljesíti az apja "kívánságát". Példa mutató egy gyerek. Szóval elmegy, de majdnem meghal már az első öt percben. Végül a fejében szöget üt az a mondat, hogy minden sárkány csak ölni akar. 
Kérdés : Ha minden sárkány csak ölni akar, akkor Fogatlan miért nem, akarta megölni? 
Például, mert nem csak ölni akarnak, hanem az ösztönük után mennek és azért portyáznak, persze azt leszámítva, hogy valami giga rondaság lakik a fészkükben, ami ha úgy tartja kedvét bekap egy-két sárkányt. Kösz, de ebből én se kérnék. Megkeresi Fogatlant, aki egy medencében van és nem tud elrepülni. Vajon ki miatt, Hablaty miatt, akit ez egy kicsit bánt. Másnap megint kimegy hozzá és végül, de kicsit döcögősen, de megbarátkoznak egymással.
Na abban vagyok a teljesen biztos, hogy mindenkinél ekkor jött el az, hogy legszívesebben ugrált volna örömében, még a moziban is. Annyira cuki egy jelenet volt. Ami persze egy életre szóló barátságot megpecsételt. Egyetlen mozdulat és egy életre szóló pajtit kap, egy vézna és mihaszna viking fiú. Biztos, hogy akkor meg volt benne az az érzés, hogy ő biztosan mindenki másnak és nem magának akar megfelelni. Hisz az előbb valami olyat tett, amit egy viking se tett volna meg a helyébe. De hé Hablaty, te nem egy átlagos viking vagy, erre rájöhetnél. Vágta volna mindenki a fejének. Otthon aztán minden este holt fáradtan a kiképzés után volt ereje dolgozni, hogy Fogatlannal repülhessen. Hát azért én is mindent megadnék. De ki nem? 
A kiképzésen egyre jobb lett, de ki miatt, persze, hogy Fogatlan miatt. Ami nekem úgy nagyon lejött abból, mait csinált, hogy ő nem nyerni akar, hanem annál inkább a sárkányokat védeni a többiektől. De én is azt tettem volna. Inkább a sárkányok, mint egy nép, ami utál, mint a bűn, bár addigra már sztár lett, mert tud bánni a sárkányokkal. Aha és előtte mi volt? Az első számú köz ellenség a sárkányok után. Végül apu is haza jött, csalódottan, mert nem találta meg a fészket. Szerintem jobban is járt azzal, hogy nem találja meg. 
Nekem most esett le valami Szerda este amikor újra néztem a filmet. Ugye sok hajó kiment már, de sose jöttek vissza. Mi van ha a sárkányok a támadássokkal akarták a vikingeket biztonságba tartani attól a csúnyaságtól?
Hablaty és Fogatlan első repülése is elérkezett, ami sikeres volt. Végül Hablatynak leesik az, hogy a sárkányok nem olyanok, mint amit tudnak róluk. 
Reakcióm : Tényleg Hablaty, most annak ellenére, hogy annyi időt Fogatlannal töltöttél.
Otthon egy élményben dús beszélgetést folytat az apjával és kap egy mellsisakot. Amit a másnapi utolsó próbán is visel. Itt dől el ki ölhet sárkányt. Astrid vagy Hablaty. Hablaty vagy Astrid. És Hablaty lesz az.
Újabb kérdés: Gothi nem lehet, hogy pont azért Hablatyot választotta, mert tudta, hogy mit csinál délutánonként? És azt akarta, hogy Hablaty megmutassa az embereknek, amire rájött?
Örök rejtély marad. Szóval mivel ő nyert úgy döntött, hogy elmegy, amit Astrid megakadályoz. Röviden: utána megy, meglátja Fogatlan, be akarja árulni Hablatyot, de ő megakadályozza, megmutatja milyennek a sárkányok és megtalálják a szigetet vagyis inkább Fogatlan az, aki megtalálja. De inkább megmutatja mi van ott.
És még egy kérdés: Tehát ugye az az ízé(tudom a nevét, de így nekem jobb) megeszi azt a szegény gronkelt, mert csak egy halat köp, be a lyukba. De Fogatlan sose vitt haza kaját neki és őt miért nem bántotta? Fél az éjfúriáktól a sárkány vagy mi? (ez is Szerdán esett le) 
Haza mennek és Astrid rohanna Pléhpofához. De ezt Hablaty nem engedi, Fogatlan miatt. Itt volt megint az a pillanat amikor én azt mondtam, csak most választod őt, helyettük. Oké te tudod. Végül időt kér holnapig. De az se volt elég. 
Utolsó próba, ahol Hablaty ki akar tálalni, de ez apuci miatt nem megy. Az se marad meg a fenekén, ha valami nem úgy történik, ahogy ő akarja. Megjelenik Fogatlan is, hogy megvédje Hablaty hátsóját, mindenkitől, de elkapják. 
Erre én a képernyőnek: Ember nem láttad, hogy megvédte a fiadat a haláltól, ami mellesleg majdnem miattad érte volna. Ha nyugton maradsz minden rendben lett volna és lett volna hamarabb egy tök fain Kampi. De nem neked is szerepelned kell.
Itt jön a baj. Hablatyot az apja kitagadja mondván. "Képes voltál összeállni velük. Nem vagy viking. Nem vagy a fiam."
A nagy ész Pléhpofa, ahelyett, hogy hallgatna az életben egyszer tényleg a fiára. Nem ő inkább megy a feje után és halálba küldi az egész szigetet. Példás.
De persze ki más, mint a kivetett fiú, aki mindenki terhére volt, menti meg a napot. Sárkányszelídítéssel. 
Megmenti Fogatlant, majd együtt. Ők ketten együtt bármire képesek, hisz ők Fogatlan és Hablaty. Ők a hihetetlen páros. Amíg a többiek azzal giga rondasággal voltak elfoglalva, addig Hablaty megbocsájt az apjának, de Fogatlan nem -nála a bocsánat nem ér fel egy egyszerű szóval, azt komolyan is kell gondolni- és megmenti szíve hölgyét a több méter magas zuhanástól. És itt veszi kezdetét az életre-halálra szóló csata. Le kell győzni a Vörös Halált. Ez kb olyan érzés lehet, hogy inkább ezer makacs éjfúria megszelídítése, mint a halál. De szó szerint kell ezt venni. Hisz a nevében is benne van, Vörös Halál. De azért, azért sikerül annak a két bal lábas, vézna senkinek megölni egy több ezerszer nagyobb sárkányt egy nála alig nagyobb sárkánnyal.
Bár ez a "csata" majdnem az életébe került, mindenki szeretett Hablatyának, de Fogatlan megmentette az élete árán is, hisz Hablaty majdnem vízbe fulladt, csak azért, hogy Fogatlan ne, még ha az azért is volt, mert azt a dögöt kellett legyőzniük. De Fogatlan megmentette Hablatyot, vagyis nagyjából. Pléhpofa bocsánatot kért a halottnak hit fiától, mire Fogatlan megmutatja, hogy nem is az, csak eszméletlen és féllábú, de él. Ami itt a lényeg. Visszamennek Hibbantra, de hogy? Hogy mennek vissza, amikor az a dög az összes hajót felgyújtotta? Vagy lemaradtam valamiről? Hablaty kap egy szép kis műlábat Bélhangostól. Amíg fel nem ébred, addig az egész sziget megváltozik. Mindenkinek van sárkánya. Ja még annak is aki soha a büdös életben nem akart megbékélni velük. Á csak mégis jobb egy fészeknyi sárkány a szigetre nem. Hisz segítenek bármiben. Legalábbis szerintem. Én is iszonyatosan örülnék egy Fogatlannak itthon, de nincs. Szóval Hablaty felébred és felfedezi, hogy otthon van, ahogy Fogatlan is. Majd az is, hogy kapott egy műlábat is. Kikecmereg a házból és nagyon meglepődik, hogy a sárkányokat és a vikingeket együtt látja, békében. Első gondolata: Tuti halott vagyok és ez a Valhalla.
De az apja biztosítja, hogy nem az, de csak egy kicsi kellett volna hozzá. Kösz ez kedves, megnyugtatta a lelki világom. Ismét olyan nagy sztár lesz, mint a kiképzés alatt, de most tudja is, hogy az igazság miatt. Az apja büszke rá, hisz talán mégis csak olyan fiú, akire vágyott, még ha nem is úgy, ahogy ő akarta. De egy nap biztosan remek főnök lesz belőle. Üdvözlik otthon, mint a falu hősét, hisz lényegében tényleg az. Szíve legkedvesebb hölgyétől megkapja élete első csókját. 
Az utolsó kérdésem(azt hiszem) : Ugye Astrid megcsókolja Hablatyot, ami annyit tesz ki, hogy ők onnantól kezdve az emberek szemében egy párt jelent. De a sorozatban meg nem azok, viszont a második részben igen. Ezt érti valaki vagy nem, vagy csak én vagyok ezzel úgy, hogy "mi van most velük"? 
Fogatlan kap egy teljesen új műfarkat és nyerget, amit rögtön fel is avatnak. Most mindenki tök Happy Hibbanton, hisz béke van és nyugalom. Semmi se zavarhatja meg a boldogságukat. Egy jó időre nem is lesz semmi baj. Még Hablaty is tök happy pedig ő féllábú lett.

"Nálunk Sárkányok vannak." 

Milyen jó egyesek nekik sárkányuk van, nekem meg egy elmebeteg macskám, amit néha valami megszáll és ideggörcsöt kapok tőle. 
Valaki passzoljon át nekem egy Fogatlan. Nekem is kell egy. Hisz olyan cuki.

Egy tömör vélemény: Lehet, hogy gyerek film, de ez inkább mégis a tiniknek és a felnőtteknek szól. Hisz egy 6 éves gyerek ebből nem igazán tud valamit felfogni. Mondjuk annyit, hogy egy vézna srác összebarátkozik egy sárkánnyal, amit a törzse nem néz jó szemmel, de majdnem meghal és végül minden jó lesz. De egy felnőtt vagy egy tinédzser már megérti a sorok mögé rejtett üzenetet. Ami nem csak arról szól, hogy barátság kötés, de valami másról is. Én csak ajánlani tudom ezt a filmet, bárkinek. Hisz beássa magát rögtön az ember szívébe magát. Ez egy olyan film amire majd lehet az mondani egyszer, hogy az örök klasszikusok közé kerülhet. Nem biztos, hogy mindenki így gondolja, de én igen. 

Az üzenete én szerintem: Szerintem ez a film azt üzeni, hogy attól, hogy valaki más, hogy mást tesz, mint te nem kell elítélni, hisz lehet rá jó oka.Előbb ismerd meg és utána ítéld el. Hisz lehet valaki egy csak feketében járó ember és te azt mondod róla, biztosan valami banda tagja, közben nem ez a valóság, hanem gyászolja a családját. 

Tehát az üzenete a filmnek még mindig szerintem:
Ismerkedj és utána ítélkezz.

Hisz a vikingek magukba elrakták, hogy a sárkányok csak ölni és pusztítani tudnak. Nem tudták, hogy miért portyáznak. Tudatlanul ítélkeztek, egészen addig míg Hablaty meg nem mutatta, hogy nem azok, akinek hiszik őket. Sárkányok, de ugyan olyan lények, mint mi. 
Valamint arról is árulkodik, hogy két teljesen más fajba tartozó személy egy olyan barátságot köt, amit senki se ért. Hisz Hablaty és Fogatlan barátsága annyira természetes, hogy az már nem lehet megmagyarázni. Ösztönösen védik a másikat a bajtól, nem akarja egyikőjük se, hogy a másiknak baja legyen. Ez már nem is barátság, hanem családi kötelék, egy olyan, amit nem lehet szavakkal elmondani. 


Nekem ez a véleményem a filmről. De lehet valakinek más. Mindenkinek meg van a saját véleménye erről vagy arról, amit tiszteletben kell tartani és nem fikázni miatta. Ha valaki annyira akarja írja le nekem a véleményét, oda le, hogy más is láthassa. Én kíváncsi vagyok mások véleményére is. 

Következő rész valamikor a héten lesz. Remélhetőleg.  Ha nem is most, de jövő héten biztosan. 
Valamint még az is az eszembe jutott, ha van rá vevő akkor felrakom ide a blogba a harmadik évad részeit felirattal vagy szinkronosan is, már ha akarjátok.
Várom a válaszokat lent.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Pontosan

Sky R. Black írta...

Szerintem a sárkányok vitték őket haza :D De mondjuk ebbe is van kivetni való. Neked meg pontosan igazad van!

Unknown írta...

Szia már ötödik évadig (sorozat) fenn van csak indavideon de egy kis része az elejéből már le van fordítva ha keresed
Angolul(magyar felírattal): Dragons race to the edge
Magyarul: sárkányok irány az ismeretlen

Emily írta...

valójában astird és hablaty csak a sorozat 6 évadában jönnek ösze látam egy előzetesben

"Nosztalgiáztam"

Visszaolvasgattam a régi komenteket és még most is meghatódok egyes emberek hozzá szólásain. Mikor kis taknyosként neki kezdtem 0 írói ...